1. Maj 2016 (og lidt billeder)

1. maj 2016 havde vi, i samarbejde med bl.a. DUI leg og virke, Socialdemokratiet og 3F en rigtig hyggelig dag på Torvet i Vejen, hvor der blev afholdt "børnenes 1. maj" under overskriften:

"Hvis jeg var borgmester"

Børn og unge var på talerstolen, og der kom en masse gode ideer til, hvad DE ville gøre, hvis de var borgmester. Nok fokuserede jv.dk og Ugeavisen Vejen på, at børnene ville have candyfloss og vandland, men køleskab til madpakkerne, ingen mobning, flygtningevenner og anstændighed over for de gamle var faktisk også en del af indholdet. Vi har store forhåbninger til fremtiden, og vi er fulde af beundring over, at så mange børn havde modet til at stille sig op og tale for en masse fremmede. Det er ret fantastisk.

Enhedslisten Vejen havde, udover campingvognen "Røde Rosa" og politiske flyers, en "bod" hvor børnene kunne male deres bud på "hvis jeg var borgmester". Det blev malet en traktor, et Dannebrogshjerte, en hund, en "Økologisk Linse Kessler" og meget mere.  Der var godt 15 børn med til at male malerierne, som vil blive sat i ramme og overleveret til Vejens nuværende borgmester Egon Fræhr (V) til hans nye rådhus, så der kan spares lidt på kunsten.

Udover maleboden serverede vi også paella, som vi delte ud af. Prisen var; "hvad har du lyst til at donere", og det var en stor succes. Forinden "børnenes 1. maj" havde vi deltaget i den traditionsrige brunch på Markedsrestaurationen i Brørup. Det var en dejlig dag, hvor også Onkel Rejes fætter kom forbi, og der blev sunget og hygget.

Her er lidt stemningsbilleder fra dagen:

Emneord: